dijous, 6 d’agost del 2015

*** Grand Paradiso (4.061m) per la normal

Veniem als alps a per totes i amb dos plans molt ilusionadors: l'aresta sud de la Dent Blanche i el Cerví per la Lyon. El primer va poder ser però el segon ens vam trobar amb una ruta tancada per culpa de la calor. Així que descartat el Cerví vam dir, i ara què? El pla B era fer alguna de les arestes de la Dent d'Herens però finalment ens enterem que no estan en bones condicions i ho acabem descartant. Així doncs, tirem de pla C i decidim anar a pujar el Grand Paradiso, això sí, fent un ascens directe des de baix a Pont i sense dormir al refugi. Uns 2.100m de desnivell. Pim pam.

Data: 6 d'agost del 2015
Cims: Grand Paraiso (4.061m)
Zona: Alps de Graies, Vall d'Aosta (Itàlia)

Dificultat: Fàcil. Tot i així cal tenir en compte l'alçada i les esquerdes. Recorregut glaciar.
Desnivell2.100m
Horari: 1h30m de Pont (1.960m) fins al refugi Vittorio Emanuelle (2.735m), 3h30m del refu fins al cim
Company: Rusky, Sílvia Mas
Material recomanable: 1 cordino de 30m, grampons, piolet. Material de rescat en esquerdes.

Aproximació: Camí molt evident i marcat. Un cop al refugi vigilar de no confondre la ruta que es fa a l'hivern amb esquís i que puja pel costat dret de la glacera Grand Paradiso. La ruta en sec es fa pel costat esquerra d'aquesta glacera per finalment anar a buscar la pala dreta de la glacera de Laveciau. Tot i així, segons les condicions, la ruta pot variar. Consultar informació recent.

Sabedors de que es tracta un dels 4000's més "fàcils" dels Alps i que això el converteix en una romeria, decidim sortir a les 6 de Pont amb l'estratègia de donar temps als del refu de fer cim i intentar arribar a dalt amb la menor quantitat d'aglomeració possible. I no ens va anar malament. Vam trobar alguns catalans pel camí que es queixaven de cues de més d'una hora al pas "finet" de dalt, però quan vam arribar nosaltres pràcticament ja no ens vam haber d'esperar. Bé, un grup croat va tenir el pas acaparat una bona estona, però va ser molt entretingut observar-los.

Si us voleu saltar aquest últim pas de repisa perquè hi ha molta aglomeració de gent una opció és rodejar el gendarme per l'esquerra i llavors fer una curta escalada d'uns 4 metres de grau IV (força vertical i expo). Hi ha una reunió a dalt amb anella i parabolts.

En resum, es tracta d'una ascensió bonica i fàcil però li trenca la màgia la gran massificació. No apta pels solitaris de les muntanyes i alèrgics a cims populars i concorreguts.

També diuen que és un bon mirador, però nosaltres no vam tenir l'oportunitat de comprovar-ho ja que els núvols ens van impedir tenir vistes.

Sortida de Pont ben d'hora ben d'hora

Refugi Vottorio Emanuelle

Progressar per l'esquerra de la glacera

Entrant a la glacera de Laveciau

Moltes esquerdes profundes però la ruta està molt fresada

Pont de neu que en teoria han d'aguantar

Afegeix la llegenda

Glacera amunt
Itinerari molt fresat

Arribant al coll

Escales fixes molt a prop del cim

El pas més delicat uns metres abans del cim: una repisa de 5 metres protegida amb parabolts.