divendres, 7 d’agost del 2015

* Via Genepy (300m, 5c) - Parete dei Titani (Courmayer, Itàlia)

Últims dies als alps que aprofitem per tastar el granit de la Val Ferret a la Paret Titani. Teniem dubtes sobre la via a triar i finalment ens decidim per la Genepy. Clarament ens decep per la seva falta de continuitat. Es tracta d'una escalada en placa de passos aïllats i bastantes campes herboses. Tot i així les vistes son magnífiques i l'entorn inmillorable. La via estrella de la paret és la "Venus ou bien venise?".

Nom de la via: Genepy
Zona: Val Ferret (Courmayeur, Vall d'Aosta, Itàlia)
Dificultat: V+
Dificultat oblidada: V
Llargària: 300m (L1: 5c, L2: 5a, L3: 5a, L4: 5b, L5: 5b, L6: 5b+, L7: 4c). (Ressenya al final del post)
Material: 10 cintes exprés. Via equipada. Reunions rapelables.
Orientació: Sud-Oest
Company: Sílvia Mas
El nostre horari: 3h d'escalada
Aproximació: Desde Courmayer seguir cap a Val Ferret fins a Arp Nuova (ull amb les limitacions del tràfic). Aparcar quan s'acaba la carretera i continuar per un camí seguint les indicacions cap al Refugi Dalmazzi (camí nº23). Caminar uns 45 minuts. Paret visible i evident a la dreta del camí i a uns 20 minuts després de creuar el riu.

Descens: Rapels

Vall del Refugi Dalmazzi, la paret Titani ja es visible a la part dreta de la foto

Via Genepy, marcada en vermell

L1 (5c): El primer llarg és rampos sobre un granit perfecte. Hi ha un pas abans de reunió que és supera amb una apretadeta.

L1
L1

L2 (5a): Tram rampós d'adherència. Costa veure els parabolts, que tampoc n'hi ha tants.

L3 (5a):  Costa veure cap on va la via. Reunió a l'esquerra.

L3

L4 (5b): Molt ramposa a l'inici amb un muret força divertit al final. Pocs parabolts, però fàcil. Aquí hi ha varies vies al voltant que fa que no sàpigues per on anar.

L4

L5 (5b): Placa fàcil. Arriba un punt que es veuen tres reunions. Jo trio la de la dreta.

L6 (5b+): Placa ramposa molt poc protegida, però fàcil progressar per fisuretes i bonys. L'entrada a la placa és on hi ha el 5b+, ben protegit amb un parabolt.

L6

L7 (4c): Rampa tombada. Bon granit.